ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究誌・紀要類
  2. 技能科学研究
  3. 第36巻1号(2019年6月)

【論文】知識・技能としての「教養」の位置づけと変遷:旧制大学予科を前身とする高校の教員の「語り」に着目した事例研究

https://ptu.repo.nii.ac.jp/records/65
https://ptu.repo.nii.ac.jp/records/65
a43efe2b-dc26-4b59-8404-e4531c002fe0
名前 / ファイル ライセンス アクション
5 論文 Vol.36No.1.R.P9-P17.pdf 【論文】知識・技能としての「教養」の位置づけと変遷:旧制大学予科を前身とする高校の教員の「語り」に着目した事例研究 (432.1 kB)
Item type 学術雑誌論文 / Journal Article(1)
公開日 2020-08-07
タイトル
タイトル 【論文】知識・技能としての「教養」の位置づけと変遷:旧制大学予科を前身とする高校の教員の「語り」に着目した事例研究
言語 ja
タイトル
タイトル Transition of “Culture” as Knowledge and Skills:A Case Study with Teachers’ Narratives at a Traditional High School in Japan
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 Culture as Knowledge and Skills
キーワード
主題Scheme Other
主題 A Case of High School in Japan
キーワード
主題Scheme Other
主題 Liberal Arts Reading
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Culture as Knowledge and Skills
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 A Case of High School in Japan
キーワード
言語 en
主題Scheme Other
主題 Liberal Arts Reading
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
著者 松本, 暢平

× 松本, 暢平

ja 松本, 暢平

en Matsumoto, Yohei


Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper argues the transition as knowledge and skills regarded as "Culture" in school education, referring the case of Waseda University Senior High School, which had originated from private universities' preparatory department in prewar Japan. As a result of the semi-structured interview for teachers, (1) From the case of Waseda University Senior High School, completion and improvement of personality by reading based on the liberal arts education-based "culture" established in high schools and universities in the old system was required as knowledge and skills. (2) Students practiced such knowledge and skills through autonomous learning, but gradually no student autonomy was seen. (3) Such knowledge and skills are required not by students but by teachers based on the backbone of their academism. (4) Some teachers believe the value of "Culture"; however, others rather emphasize the practice of ordinary education that should be conducted in high school as a secondary education.
書誌情報 技能科学研究

巻 36, 号 1, p. 9-17, 発行日 2019-06
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2434-3709
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 14:23:32.920751
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3